Autopilot - sms dla kierowców 603 06 06 06 »
Widzisz wypadek, dzwoń lub napisz sms 603 06 06 06. Uprzedź innych. »
Autopilot Radia Gdańsk, najlepszy nawigator. Podróż z nami to przyjemność. »
Kto słucha Radia Gdańsk, nie stoi w korkach. Dzwoń lub napisz sms 603 06 06 06 »
603 06 06 06 Powiedz nam o korku, my przekażemy to innym kierowcom. »
Podróżuj bezpiecznie. Z Radiem Gdańsk nie ma problemów na drodze. »
Włącz Autopilota, daj się poprowadzić. Sms 603 06 06 06. »
603 06 06 06 - Autopilot Radia Gdańsk - Z nami zawsze dotrzesz do celu. »
Brak danych
    BLOGI | Radia Gdańsk

WRASZENIA. 
BLOG Włodka Raszkiewicza

blog_wlodek_raszkiewicz1
Nie jestem typowym radiowcem, wolę słuchać niż mówić. A teraz postanowiłem pisać...



 


Piotr Lass - zaglądanie pod kopułę...
środa, 13 marca 2013 01:00
mozg       Czy można odróżnić modlitwę żarliwą i prawdziwie zaangażowaną od zwykłego „odklepywania pacierza"? Podobno widać to na obrazie z rezonansu magnetycznego. Mózg osoby głęboko modlącej się wykazuje zupełnie inną aktywność od przeżywającej doznania religijne powierzchownie. Od kilkudziesięciu lat mamy możliwość „zaglądnięcia" do mózgu w czasie jego pracy. Na obrazie widać jakie ośrodki w jakich momentach się uaktywniają. Naukowcy próbują nawet stworzyć „wykrywacz kłamstw" oparty na obrazowaniu mózgu. Jak się okazuje gdy dajemy odpowiedź szczerą i prawdziwą mózg specjalnie się nie uaktywnia. Gdy jednak kłamimiemy to musimy przy tym pogłówkować. Kłamanie wymaga pracy. Kombinujące części mózgu domagają się niczym rozgrzany procesor komputera dodatkowej porcji tlenu i glukozy. Przepływ tych substancji widać na obrazie z rezonansu magnetycznego.
    lass_wykad Sprawa nie jest tak prosta jak ją opisuję ale mechanizm działania w uproszczeniu tak się właśnie przedstawia. Te zagadnienia fascynują profesora Piotra Lassa kierującego Zakładem Medycyny Nuklearnej w Gdańsku. Nauka chociaż jeszcze niepewnie ale sięga w głąb naszego mózgu. Czy dociera do głębi naszego człowieczeństwa? Wszystko to jest bardzo intrygujące.
      Już teraz specjaliści od neuromarketingu starają się przy pomocy wariografu i metod obrazowania zaglądnąć pod kopułę potencjalnych klientów chcąc zobaczyć czy ich mózgi odpowiedno entuzjastycznie reagują na nową kampanię reklamową.
      Pan profesor, który stąpa po bardziej delikatnej materii poszukiwania duchowości w mózu przestrzega przed wyciąganiem pochopnych wniosków filozoficznych płynących z tego rodzaju badań i sprowadzania naszej osobowości jedynie do przepływów elektronów i cząsteczek. Tym niemniej one mają ogromny wpływ na nasze emocje i zachowania. Na pewno w przyszłości etycy będą mieli sporo roboty.

Posłuchaj rozmowy z Piotrem Lassem:

PS 14-16 marca 2013 odbywać się będą Dni Mózgu. Sporo wykładów na UG w Gdańsku i SWPS w Sopocie. Tu znajdziesz program.dni_mzgu_baner
 

Dodaj komentarz

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Blogi RG | Dziennikarze
Włodzimierz Raszkiewicz
Wraszenia.
Zapraszam na mojego bloga.
Włodzimierz Machnikowski
Na fali.
Zapraszam na mojego bloga.